ההבטחה של האבטחה

לאחרונה קיבלתי פניות מלקוחות מודאגים ששאלו אותי מדוע בעת גלישה באמצעות גוגל כרום, מופיעה להם בשורת כתובת האתר "לא מאובטח" או "Not secure". 

כך זה נראה בפועל באתר של אחד מלקוחותי, חברת "ברק ערוצים לשיווק בע"מ", אחת החברות הותיקות בישראל בתחום מתנות, קד"מ וגאדג'טים לוועדי עובדים ומשרדי פרסום:

עברית:








אנגלית:







האם גוגל כרום וה"אח הגדול" התחילו לבצע סיכול ממוקד?

למעשה, חברת גוגל, באמצעות גוגל כרום, שהינו דפדפן האינטרנט הפופולרי ביותר, מיישמת מדיניות חדשה שמעדכנת גולשים על כל אתר שלא רכש והתקין תעודת אבטחה עבור הדומיין שלו. גוגל עושה זאת בכדי להזהיר גולשים שלא ימסרו פרטים אישיים ופרטי כרטיס אשראי באתר זה.

מה שעד לאחרונה היה שמור לאתרי אינטרנט מסחריים, בהם קיימת סליקה בפועל של כרטיסי אשראי והיו מחויבים בתעודת אבטחה - Secure Sockets Layer  ויישום פרוטוקל https , מחייב החל מחודש יולי 2018 את כולם, כך שאתרים ללא תעודת אבטחה יוצגו לגולשים כאתרים לא מאובטחים!

אבל למה זה בכלל רלוונטי לאתרים שאין בהם צורך בהשארת נתונים, גבייה וסליקה?

ההיסטוריה מלמדת שכל החלטה של גוגל משפיעה בסופו של דבר על מיקומם של אתרים בתוצאות החיפוש. לדוגמה, כשגוגל כרום התחיל לציין בתוצאות החיפוש אתרי אינטרנט שאינם מותאמים למכשירים ניידים, התחיל הדבר להשפיע לרעה על המיקומים של אותם אתרים בתוצאות החיפוש.

אני מאמין שהמיקומים במנוע החיפוש של אתרים ללא תעודת אבטחה אשר גוגל מסמן אותם כ"לא מאובטחים" יפגעו, ולכן ממליץ להיערך ולפעול להשגת תעודת האבטחה בהקדם.

"כל הדברים הטובים שאתם בונים היום בסופו של דבר יבנו אתכם" (ג'ים רון)

Share to Facebook Facebook Share to WhatsApp WhatsApp