כל התורה על רגל אחת

העולם המודרני הביא עמו את האינסטנט. כולם רוצים את הכל זמין, מהיר ומתומצת. מבקשים לקבל את סוד ההצלחה במילה או במשפט.

גם אני נתקל בזה לא פעם, בעיקר כאשר אני מלווה יזמים ועסקים בתהליכי בניה ופיתוח עסקי. שואלים אותי, מה הכי חשוב לי לדעת? מה הבסיס של הכל? מבקשים ממני את כל התורה על רגל אחת.

לאחר מחשבה עמוקה וחקירה של עשרות עסקים מגוונים, במטרה לפצח את הגנום העסקי, הבנתי שיש שאלה אחת שהתשובה עליה היא תמצית הקיום של עסק, שאלו את עצמכם: "באיזה עסק אני?"

לעיתים נדרשת בגרות עסקית כדי לענות, זה יכול לקחת מס' חודשים ובמקרים מסוימים גם שנים. התשובה אינה פשוטה ונדרש תהליך עמוק ויסודי. אבל באופן ודאי, הפריצה העסקית תמיד מגיעה יחד איתה.

אני יכול לספק דוגמאות רבות מהארץ ומהעולם של חברות שדשדשו עד לפריצה המטאורית, זאת שבאה אחרי שהבינו באיזה עסק הם למעשה.

דוגמה נפלאה היא חברת "שטראוס", במשך 52 שנים החשיבה העסקית היתה ברורה וחד משמעית, "אנחנו מחלבה שמייצרת גבינות, גלידות ומוצרי חלב" וגם המיתוג היה בהתאם, "מחלבת נהרייה – שטראוס בע"מ".











כמדומני, היה זה מיקי שטראוס הבן, שהחליט לחקור ולחפש תשובה אחרת. ההבנה שמדובר בעסק גדול ורחב יותר, הובילה למערך שיתופי פעולה ורכישות של מותגים שונים. הפריצה הגדולה התרחשה לאחר שב"שטראוס" הבינו שהערך שלהם הוא למעשה הובלת מוצרים המחייבים קירור ויש להם את המערך הלוגיסטי הטוב והיעיל ביותר בארץ.

תובנה זו שינתה את האסטרטגיה העסקית והשיווקית של החברה, הם נפתחו לשווקים חדשים מקומיים וגלובאליים, הגדילו משמעותית את הרווחיות ולאחר רכישת ענקית המזון "עלית" הפכו לחברת המזון הגדולה והמגוונת בישראל.







העולם העסקי שופע חברות שהמכנה המשותף שלהן היה מחקר עמוק, חשבון נפש ואומץ לקום ולשאול, גם אחרי שנים רבות של עשייה, באיזה עסק אני.

אז, באיזה עסק את/ה?

ועד הפעם הבאה זכרו: "מאחורי כל הדברים הנראים לעין, יש דבר מה גדול יותר; כל דבר הינו נתיב, שער או חלון הנפתח אל משהו אחר". (אנטואן דה סנט-אכזופרי)

Share to Facebook Facebook Share to WhatsApp WhatsApp