קידום אתרים אורגני בגוגל

לרוב בעלי העסקים שעזרתי להם הייתה שאלה עיקרית שהציקה להם וחזרה על עצמה:

איך אני יכול לקדם את האתר שלי לדף הראשון בגוגל?

ולשאלה הזו יש שתי תשובות: בעזרת קידום ממומן (מודעות בתשלום לגוגל) או בעזרת קידום אורגני  (או אופטימיזציה למנועי חיפוש).

כדי לדעת איזו אופציה מתאימה ביותר עבורכם עליכם להיוועץ עם יועץ שיווק באינטרנט  אשר ידע להגיד מה האפשרות המתאימה ביותר עבורכם.

לפני שמתחילים

אז כמו שהבנתם, החדשות הטובות הן שבהחלט ניתן לקדם את האתר של העסק שלכם בגוגל, אבל החדשות הפחות טובות הן שעבודת הקידום האורגני עלולה לקחת זמן (הזמן משתנה בהתאם לתחום שלכם) וכל מי שיגיד לכם שהוא יכול לעשות זאת ברגע תברחו ממנו כמו מאש!

 

מה זה קידום אתרים אורגני בגוגל?

קידום אורגני או בשמו הנפוץ: SEO-search engine optimization, הוא בעצם שימוש בשיטות מגוונות על מנת להתאים את האתר עבור ביטוי או מילת חיפוש מסוימת בגוגל על מנת שהאתר ידורג כמה שיותר גבוה.

כדי לעשות זאת, צריך להכיר לעומק את האלגוריתם של גוגל שמדרג את האתרים על מנת לדעת אילו דברים חשובים עבור האתר שלכם ועל כך נדון בהמשך.

 

למה קידום אורגני?

כפי שציינתי, יצירת מודעות בתשלום בדף הראשון בגוגל היא בהחלט אפשרות להגיע לעמוד הראשון אך יש לה חסרונות מאוד ברורים: היא יכולה להיות מאוד יקרה ובנוסף היא נחשבת פחות יעילה לטווח הרחוק.

לעומת המודעות, הקידום האורגני נחשב יעיל הרבה יותר לטווח הרחוק מכיוון שלקוחות נותנים אמון רב יותר באתרים שמופיעים בחיפוש ללא מודעה.

אתרים אשר הצליחו להתברג למקום הראשון בתחומם הוכיחו שהקידום האורגני אכן מגדיל את כמות הלקוחות אשר מגיעים לעסק במאות ואף באלפי אחוזים (במידה ואתם בתחום עם מספיק לקוחות)

 

קידום אתרים אורגני בגוגל למתחילים

קודם כל חשוב שתבינו איך עובד החיפוש של גוגל. לאחר שתבינו את זה, כדאי שתכירו את האלגוריתם של גוגל לדירוג האתרים ואת הגורמים שמשפיעים על הדירוג של האתר שלכם (שימו לב שהאלגוריתם סודי ויש לקחת כל גורם בערבון מוגבל מכיוון שאלו גורמים אשר עלו מתוך סטטיסטיקות נרחבות).

לאחר שקיבלתם מושג למה נכנסתם, יש מספר שלבים מסודרים שיש לבצע על מנת להצליח:

  1.  הגדירו מה התחום שלכם ומי הקהל היעד.
  2.  בצעו חקר ביטויים ומילות חיפוש שקהל היעד שלכם מבצע.
  3.  הכירו את המתחרים שלכם על אותם ביטויים ומילים.
  4. בצעו אופטימיזציה של האתר שלכם עבור המילים והביטויים שבחרתם.
  5. הצעד האחרון חייב להתבצע באופן עקבי: העלאת תוכן מעניין. יצירת תוכן מעניין הוא המפתח לשיווק דיגיטלי מוצלח.

 

מומלץ לחזור מפעם לפעם על כל הצעדים על מנת לוודא שאתם נשארים עדכניים ועומדים בקצב של המתחרים שלכם.

כדי לבצע קידום אורגני מוצלח בהחלט צריך להיות סבלני ולהנות איך לאט לאט כמות הלקוחות עולה. אבל כדי לבצע קידום מוצלח בגוגל כדי להיעזר במומחה בתחום.

 

Share to Facebook Facebook Share to WhatsApp WhatsApp