התנהלות כלכלית עסקית נכונה

אין זה סוד שבכדי להבטיח עסק משגשג במדינת ישראל ישנם מכשולים רבים שעלינו לעבור והמשימה איננה פשוטה. השכרה או קניה של שטחים פיזיים, ניהול והעסקת כוח אדם ושיווק אינטנסיבי בקשת הפלטפורמות הדיגיטליות נהפכו לפרמטרים יקרים במיוחד וכתוצאה מכך אנו עדים לקריסתם של עסקים פרטיים בתדירות גבוהה יותר משנה לשנה.

כל זאת ועוד לא הזכרנו את המוצר עצמו, האם זאת תוצרת ארץ-ישראלית או שמא ייבוא מחו"ל, האם אנחנו בכלל מספקים מוצר או שבסיס העסק ומבנהו נשענים על שירותים כאלה ואחרים. התנהלות עסקית שתגרום לעסק שלנו לשגשג תלויה בהמון גורמים שיש לקחת בחשבון ובנוסף משמעת עצמית והקרבה ברמה הגבוהה ביותר.

רעיון עסקי, ביצוע וכל מה שביניהם

ישנם אנשים רבים אשר הגיעו למסקנה כי יש בידיהם רעיון עסקי בעל פוטנציאל להצלחה אך הם אינם לוקחים בחשבון את הפער העצום שבין לחשוב על רעיון לבין לבצע אותו. יזמים רבים בעלי ניסיון רב יוכלו לייעץ לכם שאם אתם מעוניינים להקים עסק מוצלח מבחינה כלכלית עליכם לפתור בעיות משמעותיות, שורה תחתונה – הביצוע עצמו ואופן היעילות שלו הם הגורמים להצלחת העסק. לחשוב על רעיון זה התחלה מעולה, אך תפקוד ופעולות ביצוע נכונות הן מרבית המשקל בתהליך המורכב של הקמת עסק מוצלח.

חשוב להבין שקיצורי דרך, טריקים ותרגילים עסקיים מפוקפקים למיניהם עלולים להביא למצב של קריסת העסק. כמובן שישנם דרכים יצירתיות לקבל תמיכה כלכלית כגון הלוואת מבנקים, חיפוש משקיעים וגם ניכיון צ'קים שהפך מזמן לדרך חוקית ולגיטימית ליצור תזרים מזומנים מידי. הכול אפשרי אך ללא תכנית עסקית לטווח הרחוק, זה רק עניין של זמן עד שהשפל הכלכלי יגיע.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בהמשך אם החלטתם להקים עסק:

1.     השקעה – בהקמת עסק מצליח יש צורך להשקיע באופן כלכלי בכדי לשפר ולשדרג את המוצר או השירות אותו אנו נותנים, אך באותה מידה יש להשקיע זמן ומאמץ בתפעול נכון והשגת מטרות קטנות.

2.     משמעת ונחישות – ניהול נכון דורש משמעת עצמית גובהה ונחישות לבצע פעולות שמטיבות לעסקכם בכל יום. בעיות יצוצו מכל עבר ובאופן ספונטני אך באחריותכם לפתור אותן.

3.     תעשו משהו שאתם אוהבים וטובים בו – תשוקה לנושא מסוים וניצוץ של הבנה בו ואתם משפרים את הצד המנטלי פלאים.

4.     יחסי אנוש – נסו ליצור קשרים עם אנשים ולקוחות באופן יומיומי. מערכות יחסים עם תחושה של אכפתיות עלולים להיות מועילים לכל אורך הדרך.

5.     קיצוץ בעלויות – עסקים רבים מסוגלים ליצר מחזורים חודשיים בעלי נפח גבוה אך בסופו של דבר אם העלויות גבוהות כך גם יהיו הרווחים. נסו לבצע השקעות קטנות וחכמות בעסק שלכם ובאופן הניהול שלו והימנעו מלקיחת סיכונים מיותרים.

6.     תכנית תקציבית – בדקו שאתם עם יד על הדופק בכל הנוגע לתכנית שמפרטת את התקציב החודשי או השבועי שלכם ונסו לא לבצע חריגות.

מצניחה נקודתית לנסיקה מלאה

אם בכל זאת אתם מתפעלים עסק בצורה נכונה ויעילה, אתם מאמינים במוצר שלכם בלב שלם ובסך הכול נתקלתם במעט ביש מזל בצורתו הכלכלית דעו שיש דרכים לפתור זאת. ישנם עסקים רבים שמרווח נשימה כלכלי נקודתי יגרום לתנופה. עקב שיעור הריביות הגבוה ישנו פתרון אטרקטיבי בצורת ניכיון צ'קים אשר מאושר על ידי משרד האוצר ואנו עדים למגמת עליה בתחום.

בעבר פעולת ניכיון שיקים איננה הייתה מעוגנת בחוק ורק לאחר הכרה ולגליזציה של התחום במשך שנים ארוכות, נקבע שבעלי עסק עם רישיון בתוקף לביצוע פעולות ניכיון ופדיון שיקים יהיו מורשים לתת שירות עבור לקוחות.

הרעיון המרכזי הינו שירות פיננסי אשר מציע להמיר שיק דחוי בכסף מזומן ובעלות של ריבית שגובהה המקסימלי נקבע על ידי החוק. בדרך כלל עמלות בתי העסק אשר מספקים את השירות יגבו סכום נמוך יותר מאשר מוסדות שמרניים כגון הבנק. הסיבה לכך הינה יצירת תחרות וטיהור שמו של תחום ניכיון שיקים. חשוב לציין שבכדי לדעת שאתם עובדים עם גורם מוסמך וחוקי וודאו כי ברשותו רישיון תקף על ידי משרד האוצר אשר מתיר לו לעסוק בתחום.

אז זכרו, בין אתם בתחילת הקמתו של העסק עליו חלמתם או שמה אתם בעיצומו של התהליך, כוח רצון, משמעת ותכניות עסקיות מפורטות הם שיובילו אתכם אל עבר עסק משגשג. בנוסף, אל תחששו לבקש עזרה ולהתייעץ עם גורמים בעלי ניסיון בכדי לצבור כמה שיותר ידע בנושא.

Share to Facebook Facebook Share to WhatsApp WhatsApp