אסטרטגיה שיווקית לעסק

קביעת אסטרטגיה שיווקית היא חלק בלתי נפרד מהפתרון לשאלה איך בונים תכנית עסקית מקצועית ומפורטת. לשיווק העסק יש חשיבות מכרעת לסיכויי ההצלחה שלו, להרחבתו ולמינופו. עסק חי הוא עסק דינמי, משתנה, מגיב לשינויים ויוזם אותם, מזהה הזדמנויות ומנצל אותם, לומד (גם ואולי בעיקר משגיאות) תוך כדי תנועה, מפיק לקחים, גמיש, יעיל וחסכוני.

יועץ עסקי עשוי לסייע לבעלי עסקים להיכנס לתחום העסקי ברגל ימין באמצעות אפיון והגדרת מהות העסק, התחום הייחודי שבו הוא עוסק ומציע מוצר או שירות. על בסיס הנתונים הוא מכין תכנית עסקית ובמסגרתה מגדיר, בין השאר, את מקורות המימון ודרכי השגתן, פנייה אל משקיעים ו/או שותפים, חיפוש שווקים שבהם נמצא קהל יעד המהווה מאגר של לקוחות פוטנציאליים.

מנטור עסקי ודאי יודע מה היא חשיבותו של מיתוג העסק ויסביר אותה ללקוח. מיתוג העסק מקל על שיווקו. המיתוג יוצר זהות, בידול, והוא מהווה את כרטיס הביקור של העסק, את חלון הראווה שלו ואת תעודת הזהות. הקצאת משאבים למיתוג ולשיווק העסק היא תנאי הכרחי להצלחתו.

אסטרטגיה שיווקית –תנאי הכרחי להצלחה

יועץ שיווק באינטרנט הוא אחד מהאנשים הממלאים את אחד התפקידים החיוניים ביותר לכל עסק, בהינתן מרכזיותה של זירה זו, ההשפעה שלה, מידת החשיפה בה, היותה המקור האולטימטיבי להשגת לקוחות- בארץ ובעולם. יחד עם יועץ השיווק בכלל ויועץ השיווק הבקיא ומומחה בשיווק באינטרנט בפרט נקבעת האסטרטגיה השיווקית: כיצד להיחשף ברשת (באמצעות אתר, ברשתות החברתיות, ביוטיוב, מסרונים בדואר האלקטרוני ועוד). בהכירו את האופן שבו מנוע החיפוש הגדול והחזק ביותר, גוגל, עובד, ישכיל, כצפוי וכמתוכנן, יועץ שיווק באינטרנט לגבש ולהוביל אסטרטגיה שיווקית ממוקדת, יעילה ועצמתית.

השיווק הוא האופן המיטבי והיעיל ביותר להיחשף בפני לקוחות, לעורר בהם עניין במוצר או בשירות, לגרום להם להתוודע אליו, להניע אותם לפעולה- להשארת טלפון, לרכישה, להצטרפות אל מועדון לקוחות, העיקר להיקשר אליכם באחת מהדרכים ובתוך כך להיתפס על ידי בעל העסק ומנהליו כמי שמגלים עניין במוצר או בשירות, מחפשים מענה לצורך או רצון לשפר איכות חיים. השיווק הוא החוט שבאמצעותו אתם נקשרים על לקוחות פוטנציאליים.

 אסטרטגיה שיווקית מושכלת, מוכוונת מטרה וממוקדת

אסטרטגיה שיווקית מקצועית מגדירה את גבולות הזירה השיווקית ומייחדת משאבים לפלטפורמות השונות שבה. אסטרטגיה  מושכלת מנצלת את כל אחת מזרועות התמנון השיווקי: כרטיסי ביקור, פולדרים, פרסום במדיה, בירידים, בתערוכות, בכנסים, בוועידות, בימי עיון, בשווקים, בפליירים. לא מדובר בהצפה בלתי מידתית ובלתי מבוקרת אלא במגוון פעילויות מוכוונות- מטרה, המתבצעות על פי אסטרטגיה שנקבעת מבעוד מועד על ידי איש מקצוע.

חרף חשיבותו השיווק, כשלעצמו, אינו חזות הכול; זו הסיבה לחשיבות קיומו של בעל מקצוע נדרש וחיוני- מנהל פיתוח עסקי, אשר יתווה כיוון ויגבש אסטרטגיה עסקית כוללת, אשר השיווק יהיה חלק בלתי נפרד ממנה, מרכזי כצפוי, אשר ייעשה במסגרת ברורה.

חשוב לציין, כי הצלחה היא פועל יוצא של צירוף גורמים: שיווק נכון, מקצועי, עשוי להגביר את הסיכוי להצלחתו של עסק ו - כאמור - הוא תנאי הכרחי להצלחה, אבל הניסיון מלמד כי הוא אינו תנאי מספיק. בגיבוש אסטרטגיה שיווקית חשוב לבצע תמהיל נכון ומדויק, ככל שניתן, של אפיקי וערוצי השיווק האפקטיביים ביותר, תוך מיצוי הסיכוי למקסם את החשיפה ברשת האינטרנט.

שיווק מזדמן וספונטני

ואחרי שאמרנו וכתבנו את הדברים, עדיין חשוב שהמוצר או השירות שלכם יענו על צורך ועל דרישה, יתנו ערך מוסף לצרכן, חוויה, ישפרו וישדרגו את איכות חייו, יקלו עליו את החיים. מוצר או שירות אטרקטיביים משווקים את עצמם מפה לאוזן. התנסות לקוח אחד עשויה לגרום להפיכת רבים שעמם הוא קשור ולהם הוא ממליץ להיהפך ללקוחות. שיווק מתבצע אפוא בצורות ובאופנים שונים, לרבות ספונטניים, בלתי ניתנים לתכנון ולמדידה, מפתיעים, אבל הם "עושים את העבודה" היטב. אופן שיווק זה תורם תרומה חשובה לחשיפת העסק ולקידום המודעות אליו, אף שאינו מהווה חלק מובנה באסטרטגיה השיווקית. הוא מסייע לעסק להיחשף והוא מתבצע לפעולות שונות שמתבצעות על פי האסטרטגיה השיווקית.

 

 

Share to Facebook Facebook Share to WhatsApp WhatsApp