יועץ עסקי לכל סוגי העסקים - ייעוץ עסקי מנצח

אין זה משנה האם אתם בעלי עסק קטן, בינוני, גדול ואפילו בינלאומי. כולנו מכירים בצורך לקבל עצה מאדם שמבין בתחום בו אנו עשויים להתקשות מעט ללא קשר לרזומה שלנו.

זהו טבע האדם והטבע הזה הוא שהביא אותנו להיות החיה השולטת בכדור הארץ, היכולת להיעזר אחד בשני על מנת להצליח לבצע התקדמויות ענקיות. לכן, קבלו את העובדה שכנראה עצתו של יועץ עסקי תועיל לכם יותר משאתם יכולים לשער.

ישנם יועצים עסקיים שהתיאור יועץ עסקי הוא לשון המעטה להגדרת עיסוקם ולשון צימצמום לתיאור חשיבותם. הלכה למעשה הם האורים והתומים של בעל העסק. יש בעלי עסקים רבים שבעליהם לא עושים צעד ללא קבלת עצה מפי יועץ עסקי.

היועץ הוא המשיב לשאלות רבות כגון: איך פותחים עסק? איך לפרסם עסקים? איך בונים תוכנית עסקית מנצחת? ועוד שאלות רבות אשר התשובה אליהן לעיתים קרובות אינה גלויה עבור בעלי עסקים מקטנים ועד גדולים.

המצב הטוב ביותר הוא, שבו מי שמשמש כיועץ עסקי מתמחה בתחום שבו עוסק העסק. היכרותו את התחום מעשירה ומעצימה את השירות שלו, את האפקטיביות שלו ובתוך כך מגבירה את סיכויי ההצלחה שלו לעזור לעסק.





מה תפקידו של יועץ עסקי ?

ליועץ עסקי תפקיד שלא ניתן להפריז בחשיבותו. הוא מייעץ בפרטים הקטנים ומאפשר את ראיית התמונה הכוללת. הוא משיא עצה האם ומתי כדאי לקחת הלוואה ובאיזה סכום, היכן לפתוח חשבון או חשבונות בנק אחדים, כיצד לבצע מעקב אחרי תשלומים, איך לפרוץ לשווקים חדשים, כיצד למתג את העסק. כל אלה חשובים ביותר והם באים לידי ביטוי בתכנית העסקית.

יועץ עסקי הבקיא בשיווק בכלל ובשיווק באינטרנט בפרט ודאי ידגיש את חשיבות הפרסום, אשר מיתוג העסק יאפשר את מיצוי הפוטנציאל השיווקי שלו. המיתוג מייחד את העסק שלכם ומבדל אותו מהמתחרים. הוא יוצר את דימויו כמי שמספק מוצר או שירות ברמה ובאיכות הגבוהות ביותר. היועץ העסקי המכיר היטב את הפלטפורמות השונות ייעץ לכם באיזה מקומות ובאיזה אופנים מומלץ לשווק את העסק כך שימוצה בהם פוטנציאל השיווק שלו.





יועץ עסקי- מועיל וחסכוני

יועץ מהמעלה הראשונה מהווה, בה בעת, מנטור עסקי, מאמן עסקי וגם מנהל פיתוח עסקי.
על מנת שהוא יצליח לעזור לכם לקדם את העסק שלכם מכל הבחינות, היועץ חייב להשתמש בכל הכובעים שצוינו לעיל בכדי שיוכל לצפות בעסק מכלל הזוויות. כך למשל, מנטור עסקי נכנס אל חיי בעל העסק כמה צעדים מעבר לעסק אל תוך חייו הפרטיים. וכאשר הוא חובש את כובע מנהל הפיתוח העסקי הוא מחפש את פוטנציאל הצמיחה של העסק ואת הצעדים שיש לבצע על מנת לעשות זאת.

במונחי עלות- תועלת עשוי להתברר כי שכירת שירותיו של יועץ עסקי כדאית, מועילה ומשתלמת ביותר. עצות מושכלות עשויות למנוע מבעל עסק חדש לבצע טעויות קשות, לרבות בזבוז משאבים- כספיים ואנושיים. היועץ העסקי משקלל את כלל הנתונים וגוזר מהם את אופן הפעולה היעיל ביותר.

להיכרות היועץ את התחום שבו אתם מתכננים את העסק עשוי להיות יתרון עצום. מקצועיות המשולבת עם ניסיון מהווה מכפיל כוח ותועלת. למידה מניסיון היא גם ואולי בעיקר למידה מטעויות, כדי לא לחזור עליהן ולהנציחן. להיכרות עם התחום יש יתרון חשוב בכך שהיא מאפשרת לנצל אפשרויות והזדמנויות לרוב. היועץ המקצועי הלומד מהניסיון הוא יועץ מקצועי טוב יותר.





העקרונות של הקמת וניהול העסקים

עקרונות הקמת וניהול עסקים הם עקרונות כלליים, אבל לכל תחום בו יש מאפיינים ייחודיים, שוק שונה, קהל יעד שונה, אופני שיווק שונים. לכן חשוב ללמוד היטב את התחום, לרבות, כמובן, את המתחרים ואת אופן פעולתם.

כבעלי עסק עליכם לשדר רצינות, מקצועיות, גמישות ויכולת לתת מענה לדרישות הלקוח ולצרכיו. על מנת לאפשר זאת חשוב ביותר לערוך תיאום ציפיות (אגב, חשוב ומומלץ ביותר לבצע תיאום ציפיות גם עם היועץ העסקי שלכם).

הצלחה עסקית היא מטרה משותפת לכל בעלי העסקים אבל דרכים שונות מובילות אליה, דרכים שאותן יש לסלול בעקביות, בהתמדה ובנחישות, מתוך מחויבות בלתי מתפשרת ודבקות במטרה. יועץ עסקי מלווה מגביר באופן ניכר את הסיכוי להצלחה אבל אינו בהכרח ערובה לה. הסמכות הבלתי מעורערת של היועץ העסקי אין פירושה כי מוטלת עליו אחריות מלאה, ודאי לא בלעדית, להצלחת העסק. מי שאחראים לו הם בעליו. נקודה. העקרונות הם הנרות המאירים את הדרך, המעשים הם הצעדים שבהם גומאים אותה.

התמודדות עם שינויים

בתקופה עתירת שינויים, שבה עצם השינוי הוא המשתנה הקבוע היחיד, נדרשת יכולת התאמה והסתגלות לשינוי, ובעיקר- יכולת להגיב עליו במקום ובזמן שבהם נדרשת תגובה. יועץ עסקי שמלווה אתכם אמור להיות האיש שמזהה שינוי בזמן אמת (או זמן קצר אחריו) ובכך מאפשר לכם לבצע את ההתאמות הנדרשות. בגלל שבשוק משתנה שום דבר אינו בטוח, חשוב להיות ערני ודרוך כל העת. דרך צלחה.





חשיבותה של תכנית עסקית

 

יועץ עסקי לרוב יתחיל או יסיים את תקופת הייעוץ שלו (במידה ולא עשה זאת במהלך התקופה) בעזרת תכנית עסקית מסודרת, הלוא היא תנאי הכרחי להצלחת עסק, אף שהיא אינה תנאי מספיק לו. התכנית משקפת את המקצועיות ואת הרצינות של היזם/בעל העסק כבר בשלב ראשוני זה. היא חיונית ונדרשת לקבלת תמונה מושכלת על עצם ההיתכנות של עסק כזה וכדאיותו. היא נדרשת לצורך גיוס שותפים ומשקיעים. חשיבותה אינה רק במתווה הכללי של העסק אלא בצעדים המעשיים שיש לנקוט כדי להשיג את היעדים.

חשוב לכתוב תכנית לאחר בדיקת היתכנות וכדאיות, שבה נבדקים ונבחנים ההיבטים השונים של המיזם (עסק) ופוטנציאל ההצלחה שלו ומבדיקת הכדאיות מתברר כי יש מקום וטעם להשקיע משאבים במיזם.

מה כוללת תכנית עסקית?

 

  1. תיאור כללי של העסק, תחומי פעילותו, אפשרויות ההתרחבות והצמיחה שלו.
  2. מאפייני התחום, המתחרים בו, היתרון היחסי של המיזם החדש על פניהם.
  3. גיבוש אסטרטגיה שיווקית, מיפוי הפלטפורמות להחדרת המוצר או השירות. פילוח קהל היעד.
  4. כוח האדם הנדרש, הספקים ואופן העבודה מולם.
  5. הצרכים הלוגיסטיים של העסק והתשתית הלוגיסטית המאפשרת את מילוים.
  6. תכנית פיננסית, צפי לתזרים המזומנים בשלבים השונים.
  7. הכנת חלופות.

 

 

Share to Facebook Facebook Share to WhatsApp WhatsApp