האם יועץ עסקי יכול לעזור לצמיחה עבור העסק שלך?

באילו תחומים יכול לעזור יועץ עסקי ולמה הוא חשוב? האם הוא יכול לעזור גם לעסק שלכם? ואיך בוחרים את היועץ המתאים ביותר? כל התשובות – בהמשך מאמר זה!

איך יועץ עסקי יכול לעזור?
קצת רקע על ייעוץ עסקי

רגע לפני שנתחיל לעסוק ביתרונות ושאר המאפיינים שלו, בואו נבין מהו בכלל ייעוץ עסקי. אם כן, מדובר על שירות, הניתן על ידי אנשי מקצוע, שמטרתו היא לעזור לעסקים בתחילת דרכם או כאשר יש רצון לפתח את העסק, להגדיל אותו, לבצע בו שינויים ארגוניים וכך הלאה. הייעוץ יכול להיות חד פעמי והוא יכול גם להיות רב פעמי בצורה של ליווי עסקי לאורך תהליך השינוי הרצוי.

עסק הוא כמו תינוק

לא תאמינו עד כמה עסק יכול להיות דומה לתינוק! בהתחלה, הרעיון צריך להבשיל ולהצמיח שורשים בדיוק כמו עובר בזמן ההיריון. לאחר מכן, יש את תהליך פתיחת העסק, שהוא מורכב כמו לידה וכרוך בהרבה עבודה קשה. אחרי זה, בדרך כלל, חווים חבלי לידה. פשוטו כמשמעו. לאחר מכן, יש לפתח ולטפח אותו בדיוק כמו תינוק ולבסוף – אפשר לראות איך הוא צומח ומתפתח כמו ילד.

המשמעות

המשמעות של השוואה זו היא, שבדיוק כמו תינוק, צריך להתעלות מעל האתגרים והמורכבויות של כל עסק ובדיוק כמו עם תינוק, ניתן ואף כדאי להיעזר באנשי מקצוע. בדיוק בשביל זה יש יועץ עסקי! היועץ העסקי יכול לעזור בכל השלבים של התפתחות העסק ועל כך נסביר בהרחבה מיד. מה שחשוב לזכור הוא, שכמו עם תינוק, כדי ליהנות מהפירות, צריך להתחיל עם עבודה קשה והרבה נחישות והתמדה.

מתי צריך יועץ עסקי?

כאמור, יועץ עסקי יכול לעזור בכל שלב של העסק. החל מבחינת ההיתכנות שלו, דרך הכוונה בכל הנוגע לשאלה איך פותחים עסק ועד למציאת הדרכים הטובות ביותר לפתח ולשנות אותו כדי להגיע למיצוי הפוטנציאל שלו מכל הבחינות: ניצול מיטבי של הכספים, של המשאב האנושי, ביצוע השקעות נכונות ונבונות ועוד.

ההבדלים בין ייעוץ עסקי, ליווי עסקי ואימון עסקי

אם התחלתם להתעניין בנושא, ודאי שמעתם על ייעוץ עסקי, אימון עסקי ועל ליווי עסקי וודאי גם תהיתם מה ההבדלים בין האפשרויות ולכן חשוב לנו להתעכב על זה לרגע ולהסביר. אם כן, ייעוץ עסקי יכול להיות מפגש חד פעמי או תהליך קצר מאוד לייעוץ ממוקד. אימון עסקי הוא תהליך קצר למדי, שבמהלכו מתקיימים מפגשים בין המאמו לבין המתאמן כדי להגיע למטרה מסוימת. ליווי עסקי הוא תהליך יותר ממושך, שיכול אף להתנהל מתוך בית העסק, כשהמלווה העסקי מקבל את המידע הרלוונטי בזמן אמת או בסמוך לו כדי לבחון מקרוב את המצב הקיים ולמצוא את הדרכים הטובות ביותר להגשמת המטרות הרצויות.

בחירת יועץ עסקי

היות שיש שלושה סוגים אפשריים של שירות, חשוב שתבחרו את הסוג המתאים ביותר לכם ולצרכים שלכם ותבחרו יועץ עסקי שיכול לספק לכם את השירות הרצוי לכם. כמו כן, כדאי לבחור יועץ שנמצא במיקום גיאוגרפי קרוב לזה שלכם על מנת שתוכלו להיפגש או לחלופין, שניתן יהיה לבצע את המפגשים מרחוק בעזרת האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו.

דבר חשוב לא פחות, הוא הקשר שבין היועץ לבין המתייעץ. קשר זה יכול להשפיע משמעותית על הצלחת התהליך, מפני שכאשר הקשר הוא טוב, יש גם תקשורת טובה ותקשורת זו מאפשרת לשני הצדדים לומר את הדברים כפי שהם וזו הדרך היחידה להגיע לתוצאות הרצויות!

Share to Facebook Facebook Share to WhatsApp WhatsApp