מאמן עסקי – הצלחת העסק שלכם בהישג יד

מאמן עסקי הוא גם ואולי בעיקר מאמן לחיים. הוא הד הקול שמחדד ומעצים את הקול. יועץ עסקי שמלווה את בעל העסק לאורך זמן מחזק אותו, משפר ומשכלל את כישוריו, מספק לו תשתית וכלים להתנהלות עסקית מושכלת, מגביר את הסיכוי להשגת תוצאות רצויות.

מאמן עסקי טוב מסייע לפיתוח אסטרטגיה שיווקית, ואף מספק ייעוץ שיווק באינטרנט לעסק ובכך יוצר מנוע ומנוף שיווקי עצמתי ואפקטיבי. אלא שהתרומה והתועלת של בעל מקצוע נדרש וחיוני זה אינן מתמצות רק בהנחלת שיטות ובהקניית כלים להתנהלות עסקית. מהותן של השתיים- התרומה והתועלת- היא דווקא בחיזוק הביטחון העצמי ובתוך כך הדימוי העצמי, יצירת תחושה של כוח ומסוגלות, של פתיחות ללימוד מתמיד, להכלת קשיים ולהתגברות עליהם, להפיכת מכשול לאתגר.

אימון עסקי- תהליך רציף ומתמשך

אימון עסקי הוא תהליך מתמשך. ככל שהוא מעמיק ויסודי הוא מפגיש את האדם גם עם משקעים מן העבר. הוא מאפשר ומזמן הפקת לקחים, הבנת הסיבות לכישלונות העבר וקבלה עצמית של האדם כמי שמסוגל להשיג כל מה שירצה, להגיע לכל מטרה שיציב לעצמו.

בעוד מנהל פיתוח עסקי הוא בעל מקצוע שתחום עיסוקו מוגדר- מאמן עסקי ממלא תפקיד שמשלב את התחום הטכני, החשוב ביותר כשלעצמו, עם העשרה והעצמה. הוא, בשבתו כיועץ עסקי, מדגים איך בונים תוכנית עסקית שיש בה הצגה של המוצר או השירות, תכנון מקורות מימון, פנייה אל שותפים או משקיעים, בניית אסטרטגיה שיווקית ועוד. ככל שהארגון/החברה/העסק גדולם יותר – נדרשת התייחסות אל המבנה הארגוני, ייעול וחיסכון, ניצול מרבי ומיטבי של כוח האדם, מתן מענה לצורך בהשתלמות, בהעשרת הידע, ביצירת שווקים חדשים.

מאמן עסקי אינו הצל המלווה - הוא השמש המאירה

חשוב לדעת כי על אף הידע, המקצועיות והניסיון שלו והיותו מקור הסמכות בכל מה שקשור לבניית תכנית עסקית, לתכנים ולאופן של תהליך הליווי- מי שיישא באחריות לתוצאות הם אתם, הנזקקים לשירותו והמסתייעים בו. כותרת המאמר, היא משאת נפש, היא מדגישה את חשיבותו ואת נחיצותו של המאמן העסקי אבל גורמים שונים עשויים להשפיע על הצלחה או עלולים לגרום, חלילה, לכישלון.

אימון עסקי יסייע לכם להיטיב את מבנה הארגון ולהשביח ולייעל את התהליכים השונים בו: הוא ימקסם את הסיכוי להתנהלות כלכלית נכונה, נבונה ומושכלת; הוא יאפשר שיפור בפריון ובתפוקה; הוא יפתח בפניכם מניפה של אפשרויות לשיתופי פעולה לבניית מערכת יחסים טובה עם ספקים ועם לקוחות; הוא יבנה תהליך מסודר של שליטה, פיקוח ובקרה.

ואחרי שאמרנו (וכתבנו) זאת, חשוב להבין כי בשלב מסוים, בעודכם מוארים באור היקר של השמש המאירה אתכם, אתם נדרשים לייצר מקור אור עצמי. ללכת בדרככם, על רגליכם, להיות מוכנים ונכונים לכל מה שייקרה בדרככם, כאשר אתם בטוחים כי בכל נקודת זמן תוכלו להתייעץ עם המאמן העסקי שלכם.

הערך המוסף של אימון עסקי

תהליך עבודה עם מאמן עסקי תורם באופן ישיר ובאופן עקיף. לטווח קצר ולטווח ארוך. התרומה הסמויה מן העין עשויה להיהפך עם הזמן לתרומה גלויה. ככל שהאישיות מתחזקת ומתחסנת, עשויה להיות לכך תוצאה על ההתנהלות העסקית ובמשך הזמן גם על תוצאותיה. זה תקף הן לאדם יחיד העובר את התהליך והן למספר רב של אנשים העוברים אותו. ברור כי בעבודה של "אחד על אחד" קל יותר להתמקד בעבודה ולגרום לתוצאות טובות יותר.

מאומן הנחשף לתהליכים פנימיים, לשיטות שונות ולכלי עבודה שונים מתוודע אל דברים עמוקים בנפש המסייעים לו להפיק תובנות , להבין טוב יותר את המניעים להתנהגותו, הסיבות לדברים שהוא עושה או נמנע מעשייתם, להתמודד עם חששות ופחדים, אולי אף מחרדות. אימון המסייע להתגבר על חסמים, על עכבות.  הוא שאמרנו- אימון עסקי הוא אימון לחיים.

חשוב שתדעו כי עליכם להשקיע בעסק את כל המשאבים הנדרשים, את הלב והנשמה, את השכל, את ההיגיון, את הידע. מאמן מקצועי מנוסה, מאומן ומיומן באימון אנשים, ודאי יסייע לכם להפיק מעצמכם ולמצות את כל התשומות החשובות האלה.

 רצוי לקוות ולהאמין כי ההצלחה נמצאת בהישג יד אבל חשוב וצריך לפעול כאילו היא נמצאת הרחק מטווח השגתה, לכן יש להשקיע על מאמץ אפשרי וכל משאב נדרש, חיצוני ופנימי, פיזי ומנטלי, כדי לממש את המחויבות הבלתי מתפשרת להשגת המטרה הנכספת- הצלחה עסקית.

 

Share to Facebook Facebook Share to WhatsApp WhatsApp